Haa . Ape tengok-tengok?

hit counter

”I vow to love you, and no matter what challenges might carry us apart,
we will always find a way to get back to each other..”

1+4=5



"Siapa yang banyak cakap, banyaklah salahnya, bila banyak salahnya, banyaklah dosanya, bila banyak dosanya, Maka neraka adalah yang utama baginya"

so shut up la you! hehe 

takdela.. so malam ni aku nak cerita ah sikit kan.. bosan. kerja sekolah sume dah siap.. (kerek) takdela...
aku pernah dan selalu terjumpa ni 

1.

'' ek eleh... anak ustaz, tapi g club.. (ngumpat) die tu.. die ni... ''
'' tudung je labuh.. tapi mencarut no 1 .. make up tebal kalah badut ''
'' muke je cantik.. konon pkai tudung sbb orang puji cantik je. pndai nasihatkan orang pasal agama, diri tu tak betul lagi . ade hati nak nasihatkan orang''

and macam2 la... tipula kalau korang tak pernah dengar ayat cemni kan? tipu sangat3. aku berani kerat kuku aku. hee takdelaaa... tapi bukan camtu sebenarnye.. salah. nak nilai IMAN seseorang, bkn dari FACEBOOK ke TWITTER ke, PAKAIAN ke.. laaaa. fashion. sape tak suke kan? tapi sederhana kan lagi bagus, ISLAM ITU SUKA SEDERHANA. mcm tak best gak body ade, tapi tayang kecantikan kamu habis camtuh je.. biarlah diorang nak pakai camne pun.. kalau korang pi sound pun, bukan nye esok tu terus dengar cakap korang.. mesti diorang cakap '' tnggu hidayah datang '. eip? cemner tu ea! macam tak best je. kite yang kene cari hidayah tu, takpela.. perlahan2.. aku pun ade gak kurang nye..(sedih) 

2.
 '' konon la post islamic2. ingat bagus sngt agknye. bajet ustazah '' 

oh ini sangat kebiasaan! haha.. and budak tu pom reply '' eh ni twitter aku. suke hati nenek tiri aku 7 keturunan aku la.. '' ammboiiii leh tahan kasar bahase aku bagi ni.. hehe takdela... aku pum penah gak camni. . (jujur) tetibe orang sound aku , aku geram ah kan.. '' eh twitter aku, aku nye hal ah '' ceh.. taknak dah cakap tu sume.. tak best3. sebab sometimes, melalui penulisan kita dapat kenal dia camne. hem3, tapi kenal depan2 lagi best.. nanti ade je orang cakap HIPOKRIT la.. and macam2 la. tak best2..

3.
'' die tu.. kejap camni.. kejap cemtu.. eh rase cam nak makan eshklem la.. jom kite story2 dgn tipah yg tertipu nak ''

 ade orang kejap2 letak profile picture kejap rambut ala2 gitu gini... lusa pakai lilit2 sampai terbelit leher.. minggu depan dah buat rebonding..  hehe takdela... bagus3, tapi yang tak best nye sekerat jalan.. aku pum penah gak camtu( jujur lagi) tapi.. bile pikir balik, emmm cam tak best plak.. dah nak dapat hdayah dah tapi sekerat jalan je.. emmm banyak sangat dugaan kalau orang yang nk berubah ke arah kebaikan ni.. ALLAH saja uji keimanan kita.. tapi sia2 je.. hem3 (sedih) 

4.
'' orang yang... orang yang ni.. orang yang tu..(marah) ''

bila buat status pasal islamic.. tapi menggunakan nada macam garang2 ala gitu.. ye tegas.. baguih3. emm kadang2, booleh buat orang terasa.. terkecil hati orang.. haaa kan dah dosa plak.adoiii camni.. dalam mase yg same, kita guna lah bahasa baik2 , lagi kita gune cam '' weh. ko takyah ah kapel. haram ah '' ceh3.. cube kamu fikir mereka2 yg dah berkahwin sebelum tu, atau yg nak berkahwin tu.. (tgh kapel) terase tak? ceh2.. takdela.. memang lah salah kapel tu.. tapi tengok la niat.. sebab tu Allah menggalakkan mengenal hati budi masing2.. cehhh.. tapi kalau kejap clash kejap kapel tu.. Wallahuallam.. taknak cakap lebih3. hehe..

5.

update status 
'' wey fn4wucth 38cth39th ..( amende maki2 ) ''
ade plak yang menjawab balik ..
'' ko takyah nak... u485m3948ctyh37 84n ''

ceh! men reply3 kat status. penuh notify home aku laaaa... hehe IM kan ade. pi la borak kat sane gadoh kat sane.. k? kalau orang len bace, macam2 kang orang nilai.. bile orang dah judge, mulalah korang '' eh ko mcm bagus2 je '' (tak semua) ade orang mungkin leh terime.. ade orang mungkin melenting and sebagainye.. k aku tau ade yg tak setuju ;')
__________________________________________________________________________________

so sebenarnye banyak lagi kite boleh tengok action2 kat fb and twitter skang ni.. gadoh pasal awek pon ade gak. pasal henpon bb pon ade gak gadoh.. ni pun famous gak '' twitter nye tweet kau post kat fb. twitter, twitter je ah. fb , fb je ah '' ish. benda kecik pun jadi besarkan? kat sini aku nk mintak maaf kalau aku ade buat korang terase... terkecik hati dgn ape yg aku tulis.. korang geram ke, atau rase cam nk tanam aku hidop2 kan.. hehe maaf2.. aku pun insan biasa, nak bagi pendapat.. tp mungkin inilah yg biase korang tengok.. kadang2 , kata2 itu satu DOA. so jage lidah bek2 k! kite kerat baru tahu.. kerat pakai pisau mainan la.. hehe so maaf la ea.. kalau ade terkurang tu.. mintak ampun.. sye budak baru belajar.. masih ade kekurangan (sedih)

p/s : 2 minggu lagi nak exam!! oh tidaaaaaaaaaaaaak :'(
________________________________________________________________________________




belog hehangat!